12.10.07

La Visita

Het zit er weer op voor een tijdje, het bezoek uit België. Woensdag vertrokken Jacqueline en ma en sinds vandaag is ook Inke, een vriendin van Ilse, de deur uit. En allemaal zijn ze vertrokken met gemengde gevoelens: tevreden over de reis, enthousiast over land, stad en inwoners, met goed gevulde magen, maar triest omdat ze hier alle drie iets hebben achtergelaten dat ze liever hadden meegenomen.
Tijdens het tweede deel van hun reis hebben Jacqueline en ma geen publieke optredens meer gegeven, wat natuurlijk niet betekent dat er geen genante situaties meer waren. Ze zullen zelf wel vertellen hoe ik ze beiden bijna kwijtraakte in het station van Retiro, hoe Jacqueline met haar croq'jes slechts moeizaam de beregende straten van Buenos Aires kon overleven en over hoe vlot het ging met het Spaans met al die verschillende versies van La Farola, Avenida Cabildo, papelito of buen provecho. En er waren natuurlijk ook nog de feestjes, met een tweede familiebarbecue en een etentje thuis met échte Belgische frietjes. Wel, min of meer, want de patatten zijn hier natuurlijk niet hetzelfde.
Jacqueline en ma hebben natuurlijk samen honderden foto's genomen van hun reis, van Buenos Aires, van Iguazu, van Uruguay, van watervallen en plantjes, van gebouwen en parken, van het verkeer en van de vele mensen die ze hier hebben ontmoet. Ik had zelf ook af en toe mijn camera bij toen ik met hen op stap ging en het resultaat daarvan zie je hier.

Geen opmerkingen: