Na al die jaren kerstdag te hebben doorgebracht in koude, sneeuw en bergen, tussen skilatten en warme wijn, wordt het dit jaar iets helemaal anders: de zon, het platteland rond Buenos Aires, een zwembad, t-shirt en korte broek, barbecue, nougat en cider.
Mijn zondag zal er als volgt uitzien. Overdag zal ik druk bezig zijn met het maken van empanada’s. De afspraak is immers dat iedereen iets meebrengt om te eten of te drinken naar de quinta van Mariano waar het feest plaatsvindt. Ik maak hopen empanada’s met kip en tonijn. Niet dat het echt nodig zal zijn, want er zal al meer dan genoeg eten zijn, maar ik kan moeilijk met lege handen gaan. Dus ik breng de zondag grotendeels in de keuken door. Rond zeven uur ’s avonds ga ik dan Olga oppikken op haar werk, ze werkt slechts een paar blokken van hier. Geladen met de empanada’s en cadeautjes nemen we een taxi naar haar huis in Boulogne, waar schoondochter Eli ons zal oppikken met de auto en ons naar de quinta in Pilar zal voeren. Daar zal al een hoop volk (we zullen in totaal met 22 zijn) op ons zitten te wachten en begint een feestijn van eten en drinken. Klokslag 24 uur verschijnt dan de Kerstman (het lief van Dani heeft zich opgeofferd) om cadeautjes uit te delen, waarna het feest wordt verdergezet.
Dat is het plan, de theorie. Hoe het allemaal uitdraait, volgt, met foto’s en al.
Vrolijk kerstfeest voor iedereen.
Mijn zondag zal er als volgt uitzien. Overdag zal ik druk bezig zijn met het maken van empanada’s. De afspraak is immers dat iedereen iets meebrengt om te eten of te drinken naar de quinta van Mariano waar het feest plaatsvindt. Ik maak hopen empanada’s met kip en tonijn. Niet dat het echt nodig zal zijn, want er zal al meer dan genoeg eten zijn, maar ik kan moeilijk met lege handen gaan. Dus ik breng de zondag grotendeels in de keuken door. Rond zeven uur ’s avonds ga ik dan Olga oppikken op haar werk, ze werkt slechts een paar blokken van hier. Geladen met de empanada’s en cadeautjes nemen we een taxi naar haar huis in Boulogne, waar schoondochter Eli ons zal oppikken met de auto en ons naar de quinta in Pilar zal voeren. Daar zal al een hoop volk (we zullen in totaal met 22 zijn) op ons zitten te wachten en begint een feestijn van eten en drinken. Klokslag 24 uur verschijnt dan de Kerstman (het lief van Dani heeft zich opgeofferd) om cadeautjes uit te delen, waarna het feest wordt verdergezet.
Dat is het plan, de theorie. Hoe het allemaal uitdraait, volgt, met foto’s en al.
Vrolijk kerstfeest voor iedereen.
1 opmerking:
Hallo Tomas,
Als trouwe lezer wil ik jullie een Happy X-mas toewensen!
Morgen heb ik lekker niets te doen, hopelijk slapen de meiden wat langer dan 7u 's morgens... 's Avonds vieren we kerst bij Lennerts ouders, samen met zijn broer en dochtertje uit Taiwan.
Veel kook- en familieplezier!
Tot binnenkort!
Veel liefs en groetjes aan Patricio.
Annick, Lennert, Maya en Bo
Een reactie posten