7.11.06

La Casa

Eindelijk! Na een niet zo evidente zoektocht (een appartement vinden in Buenos Aires is heel wat anders dan in België), heb ik dan toch mijn eerste prioriteit gerealiseerd: ik heb een eigen stek gevonden. Het appartement (met ligbad, een droom die eindelijk in vervulling gaat) is gelegen in de wijk Nuñez, een rustige, residentiële wijk aan de rand van de hoofdstad. Min of meer halfweg tussen Boulogne waar ik nu woon en het stadscentrum. Bij het huren van een appartement komt echter een heleboel papierwerk kijken. Zo moet er iemand met een eigendom garant staan voor je, anders geraak je nergens. En als buitenlander is het helemaal een beproeving. Voor buitenlanders bestaat er een apart, duurder, huurcircuit, zodat alles op naam staat van Patricio, en zijn grootmoeder en broer als garant optreden voor hem. Door al dat extra papierwerk zal het allicht nog een week of twee duren vooraleer we onze intrek kunnen nemen in het appartement, maar ik ben al blij dat we een mooi appartement hebben gevonden. Ik heb een aantal foto’s genomen van het appartement, zodat jullie een idee hebben van hoe het eruit ziet. Meer foto’s volgen eens alles is ingericht.




Geen opmerkingen: