
En toch, onveilig voel ik mij niet en er is ook geen enkele reden tot paniek. Huize Perez is één van de weinige huizen in de buurt waar nog nooit is ingebroken en het ziet er niet naar uit dat daar spoedig verandering in zal komen. Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste valt hier weinig te rapen, zeker in vergelijking met de rest van de buurt. Toen ik aankwam met mijn laptop en digitale camera ging de waarde van de inboedel ten huize Perez meteen steil de hoogte in. Olga investeert bewust niet in haar huis, noch in haar inboedel. Zij weet dat het nutteloos is. Als ze zien dat je geld hebt, dan komen ze het halen. Hoewel het huis wel een opknapbeurt kan gebruiken, laat Olga het liever zo. Dan vallen ze je tenminste niet lastig. Een tweede reden is de aanwezigheid van twee schietgrage buurmannen. Aan de ene kant een winkelier en aan de andere kant een weduwnaar. Allebei laten ze graag eens zien hoe bewapend ze zijn, zodat criminelen de omliggende huizen liever vermijden. Gelukkig komen ze goed overeen met de familie Perez, zodat er geen gevaar is dat ze plots op ons beginnen te schieten. Ik ben ook al voorgesteld, zodat ze weten dat ik geen crimineel ben. Reden tot paniek is er dus niet, maar echt gerust kan je dus nooit helemaal zijn in de buurt. Het blijft dus zaaks om een andere plek te zoeken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten