7.11.07

Noticias

Hoog tijd voor wat nieuws uit Argentinië. Ik heb het (weinig spectaculaire nieuws) van de afgelopen weken gebundeld in een aantal rubriekjes.

Fiestas

In Argentinië is het bijna altijd feesten geblazen. Sinds mijn laatste post waren er drie: moederdag, mijn verjaardag en de verjaardag van zus Dani. Eén ding hadden deze feesten alvast gemeen: je eet tot je er bijna bij neervalt. Wie al op bezoek geweest is, kan het getuigen: een Argentijnse tafel verlaat je nooit met honger.
Voor moederdag gingen we naar La Rinconada (ook bekend als: bij Walter) met moeder Olga en haar drie kinderen. Voor 30 pesos (7 euro) kon je daar barbecuen à volonté. Een mooie dag om buiten, op het terras, urenlang te zitten eten en drinken.
Mijn verjaardag werd bescheiden gevierd bij broer Mariano thuis met… jawel… een grote barbecue. Ik wou niet te veel volk, want ik verjaar nu eenmaal niet graag, dus alleen de directe familie was er, samen met mijn beste vrienden hier in Argentinië: Rafa, Leo, Jimena en Carla. Bij deze wil ik ook iedereen in België nog eens bedanken voor de verjaardagswensen!
En drie dagen later was het de beurt aan zus Dani om te verjaren. En dus kwam iedereen weer samen, bij Olga thuis, voor een… uiteraard… een barbecue. Zus Dani verlaat over een paar weken trouwens het ouderlijke huis, zodat Olga alleen achterblijft.
Voor een paar foto’s van deze feesten, klik hier.

Indymedia

De dag van mijn verjaardag waren er presidents- en parlementsverkiezingen in Argentinië. Allicht is dat ook in België in het nieuws geweest. Naar aanleiding daarvan heb ik een reeks artikels geschreven voor Indymedia en ze hebben mij ook gevraagd om een blog te beginnen op hun site. Ik doe mezelf wat aan met twee blogs, maar ze vroegen het zo vriendelijk en het is natuurlijk vleiend. En dus heb ik sinds een week een tweede blog voor het meer serieuze werk. Om de blog en mijn artikels te lezen, klik hier.

Zoologico

Vorige zaterdag ben ik voor het eerst naar de Zoologico van Buenos Aires geweest. Nichtje Mica wou dolgraag eens op stap met mij en Pato, want ze vindt het altijd zo leuk bij ons. En dus kwam ze zaterdag af en namen we haar mee naar de zoo. Ik vind dierentuinen altijd een triestige bedoening en in Buenos Aires is dat niet anders. Heel gelukkig zien de beesten er niet uit. Oordeel zelf en bekijk de foto’s hier.

Geen opmerkingen: