Al lang had ik zin om eens een uitstapje te maken naar Colonia, een oud koloniaal stadje aan de andere kant van de oever van de Rio de la Plata. Slechts een boottochtje verwijderd dus. Colonia is één van de best bewaarde koloniale stadjes in heel Zuid-Amerika en uitgeroepen tot UNESCO-werelderfgoed. Daarnaast is het dé plaats bij uitstek waar buitenlanders hun toeristenvisum vernieuwen. Elke drie maanden een dagje naar Colonia, in Uruguay, en meer hoef je niet te doen om ‘in regel’ te zijn. Door eerdere reizen naar Montevideo, Chili en België had ik de klassieke visumtrip nog niet moeten doen, maar omdat het alweer bijna drie maanden geleden is dat ik in België was en ik voorlopig geen andere reisplannen heb, was het eindelijk zover.
In gezelschap van Patricio, zijn moeder Olga, zijn zus Dani en haar vriend Cristian zouden we zondagmorgen de ferry nemen naar Colonia voor een daguitstap. Ik zeg wel ‘zouden’, want helaas liep het met Olga grondig mis. Olga’s identiteitsbewijs bevindt zich in een zeer slechte staat en is dringend aan vernieuwing toe. Aangekomen in de busterminal kreeg Olga dan ook te horen dat ze niet op de boot kon. Een flinke domper op de reisvreugde, maar aangezien wij onze ticketten niet konden omruilen stond Olga erop dat we toch gingen, op voorwaarde dat we haar de volgende keer (nadat ze haar identiteitsbewijs heeft vernieuwd) alsnog meenemen. Dat is bij deze beloofd!
Het historische centrum van Colonia is inderdaad charmant en pittoresk: kasseistraatjes, oude huizen, een vuurtoren, een oud fort, wat ruïnes hier en daar, en vooral veel leuke restaurantjes en souvenirwinkeltjes. Colonia leeft immers van het toerisme. Het is er erg klein, dus een daguitstap volstaat ruimschoots om alles te zien. En in de zomer, wanneer het niet koud en grijs is zoals gisteren, moet het er nog veel aangenamer zijn. Op het Olga-incident na, was het dus een geslaagde dag: lekker gegeten, veel rondgewandeld, leuk gekaart tijdens de boottocht en vreselijk veel foto’s getrokken. Voor een selectie van de foto’s, klik hier.
In gezelschap van Patricio, zijn moeder Olga, zijn zus Dani en haar vriend Cristian zouden we zondagmorgen de ferry nemen naar Colonia voor een daguitstap. Ik zeg wel ‘zouden’, want helaas liep het met Olga grondig mis. Olga’s identiteitsbewijs bevindt zich in een zeer slechte staat en is dringend aan vernieuwing toe. Aangekomen in de busterminal kreeg Olga dan ook te horen dat ze niet op de boot kon. Een flinke domper op de reisvreugde, maar aangezien wij onze ticketten niet konden omruilen stond Olga erop dat we toch gingen, op voorwaarde dat we haar de volgende keer (nadat ze haar identiteitsbewijs heeft vernieuwd) alsnog meenemen. Dat is bij deze beloofd!
Het historische centrum van Colonia is inderdaad charmant en pittoresk: kasseistraatjes, oude huizen, een vuurtoren, een oud fort, wat ruïnes hier en daar, en vooral veel leuke restaurantjes en souvenirwinkeltjes. Colonia leeft immers van het toerisme. Het is er erg klein, dus een daguitstap volstaat ruimschoots om alles te zien. En in de zomer, wanneer het niet koud en grijs is zoals gisteren, moet het er nog veel aangenamer zijn. Op het Olga-incident na, was het dus een geslaagde dag: lekker gegeten, veel rondgewandeld, leuk gekaart tijdens de boottocht en vreselijk veel foto’s getrokken. Voor een selectie van de foto’s, klik hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten