20.6.07

De Klasfoto


Sinds vorige week heb ik eindelijk min of meer een vaste klas in het Nederlandse schooltje. Eén van de leraressen, Veerle, keert binnenkort terug naar België voor een tijdje en dus hebben ze mij gevraagd om dan haar klas over te nemen. De komende weken, tot aan de wintervakantie die half juli begint, doen we de lessen samen en na de vakantie sta ik er dan alleen voor. Op de foto zien jullie een paar van mijn leerlingen. Drie jongens ontbreken: twee waren er die dag niet en de andere wilde niet op de foto. In mijn nek: Wouter, de meest mondige die eigenlijk geen moment zwijgt, maar zo heb je tenminste altijd wel iemand die zal antwoorden op een vraag. En van links naar rechts, de meisjes Sashenka, Carlota en Aynamee. De laatste twee zijn stille, bedeesde meisjes; Sashenka kan dan weer geen seconde stilzitten. Van alles wat, dus.

Geen opmerkingen: