Na een blitzbezoek aan België – en voor de meesten ook een verrassingsbezoek – ben ik terug ‘thuis’. Hoewel het concept ‘thuis’ toch een heel andere betekenis heeft gekregen, want waar ben ik eigenlijk ‘thuis’? Hier, in Argentinië, woon ik, werk ik en doe ik de dagelijkse dingen die een mens thuis doet. Maar ik blijf natuurlijk de buitenlander met het vreemde accent en de veel te lange benen. En daar, in België, is alles me zo vertrouwd: de mensen, de taal, de gewoontes, maar ‘thuis’ ben ik daar ook niet meer natuurlijk. Maar goed, het deed deugd om (bijna) iedereen nog eens te zien en nog eens te komen op de plekken waar ik vroeger écht thuis was.
En nu is het natuurlijk weer tijd om de weblog nieuw leven in te blazen, na een lange pauze en een aantal klachten, en nieuwe verhalen te schrijven vanuit Argentinië, waar ze zopas de koudste meidag uit de gescheidenis hebben beleefd (Opwarming van de aarde? Niet hier!). Zondag is het hier de eerste ronde van de lokale verkiezingen in Buenos Aires en straks keer ik terug naar mijn kinderen in het Nederlandse schooltje. Twee onderwerpen waar jullie spoedig iets over zullen lezen. Blijven kijken dus!
En nu is het natuurlijk weer tijd om de weblog nieuw leven in te blazen, na een lange pauze en een aantal klachten, en nieuwe verhalen te schrijven vanuit Argentinië, waar ze zopas de koudste meidag uit de gescheidenis hebben beleefd (Opwarming van de aarde? Niet hier!). Zondag is het hier de eerste ronde van de lokale verkiezingen in Buenos Aires en straks keer ik terug naar mijn kinderen in het Nederlandse schooltje. Twee onderwerpen waar jullie spoedig iets over zullen lezen. Blijven kijken dus!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten