Buenos Aires, volle zomer, elke dag rond de 30 graden. Gelukkig heb ik vlak voor de deur een sportcomplex, mét een zwembad. Hoog tijd dus om het zwembad eens uit te proberen, dacht ik. In België is het simpel: je zoekt je zwembroek, gaat naar het zwembad, betaalt inkom en een uurtje later ben je er weer uit. Was het maar zo simpel hier.
Om te beginnen moet je lid worden van de club, wat 20 pesos kost, ofwel 5 euro. Bon, geen probleem, ik koop wel een lidkaart. Kan ik dan nu gaan zwemmen? Neen, je moet je voor een maand abonneren: ofwel voor één keer per week (40 pesos), ofwel voor twee keer per week (60 pesos). Kan ik niet gewoon een kaartje voor één beurt kopen? Want zo’n maandabonnement is al een heel engagement. Neen, of de hele maand of niets. En dat is nog niet alles. Of ik wel een medisch attest heb dat ik mag zwemmen? Huh? Voor ik in het zwembad kan worden toegelaten moet ik een briefje hebben van een dokter waarop staat dat de kans dat ik in het zwembad doodval miniem is. En dan ben ik er nog niet. Dan moet ik nog één keer per maand naar de dokter van de club om te zien of ik geen luizen heb, of voetschimmel, of andere gelijkaardige dingen. Maar dan kan ik echt zwemmen? Natuurlijk! Wanneer ik wil? Wel, het zwembad is open van 8 uur ’s morgens tot 23 uur ’s avonds en in principe mag je gaan wanneer je wil. Maar omdat het zomervakantie is, zijn er zwemkampen tussen 9 en 18 uur en tussen 18 en 21 uur zit het zwembad altijd propvol. Maar tussen 8 en 9 en na 21 uur, geen probleem.
Ik ben dus uiteindelijk niet gaan zwemmen en de kans is klein dat het er nog van komt.
Om te beginnen moet je lid worden van de club, wat 20 pesos kost, ofwel 5 euro. Bon, geen probleem, ik koop wel een lidkaart. Kan ik dan nu gaan zwemmen? Neen, je moet je voor een maand abonneren: ofwel voor één keer per week (40 pesos), ofwel voor twee keer per week (60 pesos). Kan ik niet gewoon een kaartje voor één beurt kopen? Want zo’n maandabonnement is al een heel engagement. Neen, of de hele maand of niets. En dat is nog niet alles. Of ik wel een medisch attest heb dat ik mag zwemmen? Huh? Voor ik in het zwembad kan worden toegelaten moet ik een briefje hebben van een dokter waarop staat dat de kans dat ik in het zwembad doodval miniem is. En dan ben ik er nog niet. Dan moet ik nog één keer per maand naar de dokter van de club om te zien of ik geen luizen heb, of voetschimmel, of andere gelijkaardige dingen. Maar dan kan ik echt zwemmen? Natuurlijk! Wanneer ik wil? Wel, het zwembad is open van 8 uur ’s morgens tot 23 uur ’s avonds en in principe mag je gaan wanneer je wil. Maar omdat het zomervakantie is, zijn er zwemkampen tussen 9 en 18 uur en tussen 18 en 21 uur zit het zwembad altijd propvol. Maar tussen 8 en 9 en na 21 uur, geen probleem.
Ik ben dus uiteindelijk niet gaan zwemmen en de kans is klein dat het er nog van komt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten